تاریخ انتشار: شنبه 1403/05/20 - 14:47
کد خبر: 513489

آموزش عالی در هفته ای که گذشت؛

پرداخت معوقات حق التدریس اعضای هیات علمی /دانشگاه علامه‌ در بین ۱۰دانشگاه برتر از نظر فعالیت‌های فرهنگی/ اعضای هیات امنای سازمان ملی سنجش معرفی شدند

پرداخت معوقات حق التدریس اعضای هیات علمی /دانشگاه علامه‌ در بین ۱۰دانشگاه برتر از نظر فعالیت‌های فرهنگی/ اعضای هیات امنای سازمان ملی سنجش معرفی شدند

در این بسته خبری به بررسی اعضای هیات امنای سازمان ملی سنجش معرفی شدند و دانشگاه علامه‌ در بین ۱۰دانشگاه برتر از نظر فعالیت‌های فرهنگی و معوقات حق التدریس اعضای هیات علمی پرداخت می‌شود و دانشگاه علامه‌ در بین ۱۰دانشگاه برتر از نظر فعالیت‌های فرهنگی و مهلت ثبت نام آزمون های دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی تمدید شد و نمره کنکور چگونه محاسبه می‌شود؟

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، در این بسته خبری به بررسی اعضای هیات امنای سازمان ملی سنجش معرفی شدند و دانشگاه علامه‌ در بین ۱۰دانشگاه برتر از نظر فعالیت‌های فرهنگی و معوقات حق التدریس اعضای هیات علمی پرداخت می‌شود و دانشگاه علامه‌ در بین ۱۰دانشگاه برتر از نظر فعالیت‌های فرهنگی و مهلت ثبت نام آزمون های دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی تمدید شد و نمره کنکور چگونه محاسبه می‌شود؟

نمره کنکور چگونه محاسبه می‌شود؟

نمره‌کل و نمرات خام نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ هم اکنون در سامانه جامع آزمون سراسری به نشانی my.sanjesh.org در دسترس است و داوطلبان می‌توانند با ورود به حساب کاربری خود در سامانه یادشده، نمره کل و نمرات خام خود را مشاهده کنند.

پرداخت معوقات حق التدریس اعضای هیات علمی /دانشگاه علامه‌ در بین ۱۰دانشگاه برتر از نظر فعالیت‌های فرهنگی/ اعضای هیات امنای سازمان ملی سنجش معرفی شدند

در حساب کاربری داوطلبانی که هم در آزمون سراسری نوبت اول و هم در نوبت دوم سال ۱۴۰۳ شرکت کرده‌اند کارنامه علمی اولیه به صورت مجزا نمایش داده می‌شود. برای داوطلبانی که فقط در یکی از دو نوبت آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ ثبت‌نام کرده و در جلسه آزمون حاضر شده‌اند، صرفاً کارنامه علمی مربوط به آزمونی که ثبت‌نام کرده‌اند، نمایش داده می‌شود.(جزئیات بیشتر)

مهلت ثبت نام آزمون های دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی تمدید شد

ثبت نام در هفتاد و یکمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی پزشکی و سی و هشتمین دوره آزمون گواهینامه-دانشنامه فوق تخصصی پزشکی از چهارشنبه ۱۰ مرداد آغاز شده است و داوطلبان تا امروز دوشنبه ۱۵ مرداد فرصت داشتند در این آزمون ها ثبت نام کنند.

براساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی ثبت نام و ویرایش جهت کلیه داوطلبان تا تاریخ ۲۰ مردادماه ۱۴۰۳ تمدید شده است.

ثبت نام در این آزمون ها صرفا به صورت اینترنتی در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی http://sanjeshp.ir انجام می شود.(جزئیات بیشتر)

دانشگاه علامه‌ در بین ۱۰دانشگاه برتر از نظر فعالیت‌های فرهنگی

بر اساس ارزیابی سامانه جامع فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فرهنگی (فرنما)، معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه‌طباطبائی با حمایت، برگزاری و ثبت هزار و ۵۶۵ برنامه در سال ۱۴۰۲، موفق به کسب رتبه هشتم در بین ۱۳۴ دانشگاه کشور شد.

پرداخت معوقات حق التدریس اعضای هیات علمی /دانشگاه علامه‌ در بین ۱۰دانشگاه برتر از نظر فعالیت‌های فرهنگی/ اعضای هیات امنای سازمان ملی سنجش معرفی شدند

گزارش عملکرد فرهنگی دانشگاه‌ها (نخستین ویرایش فرنامه دانشگاهی) بر اساس ثبت فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی به پایش وضعیت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها می‌پردازد که در آن اطلاعات مربوط به کنشگران حوزه فرهنگی دانشگاه و جزئیات برنامه‌ها و فعالیت‌های انجام شده و افزایش کیفی این داده‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.(جزئیات بیشتر)

اعضای هیات امنای سازمان ملی سنجش معرفی شدند

 در ماده واحده اصلاح ماده ۱۱ اساسنامه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور و انتخاب اعضای حقیقی هیات امنای این سازمان که در پایگاه اطلاع رسانی قوانین و مقررات کشور منتشر شده، حکم محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ۸ عضو حقیقی سازمان ملی سنجش در ۷ مردادماه ۱۴۰۳ درج شده است.

پرداخت معوقات حق التدریس اعضای هیات علمی /دانشگاه علامه‌ در بین ۱۰دانشگاه برتر از نظر فعالیت‌های فرهنگی/ اعضای هیات امنای سازمان ملی سنجش معرفی شدند

در این حکم خطاب به سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و دانشگاه های صنعتی شریف و علوم پزشکی شهید بهشتی آمده است:(جزئیات بیشتر)

معوقات حق التدریس اعضای هیات علمی پرداخت می‌شود

علی خطیبی درباره پرداخت معوقات اعضای هیأت علمی گفت: معوقات حق التدریس اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های وزارت علوم در دستور پرداخت قرار گرفت.

پرداخت معوقات حق التدریس اعضای هیات علمی /دانشگاه علامه‌ در بین ۱۰دانشگاه برتر از نظر فعالیت‌های فرهنگی/ اعضای هیات امنای سازمان ملی سنجش معرفی شدند

وی مبلغ این معوقات را هزار و ششصد میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: فرایند پرداخت معوقات مذکور در حال طی شدن است و به زودی به حساب ذی نفعان واریز می‌شود.

وی درباره افزایش سقف حقوق اعضای هیأت علمی نیز گفت: طبق قانون بودجه در سال ۱۴۰۲ سقف حقوق دریافتی کارکنان دولت ۵۵ میلیون تومان بود، ما یک تعدادی استاد پیشکسوت و چهره شاخص علمی داریم که به دلیل فعالیت‌های علمی که انجام داده اند حقوق آنها بیشتر ازاین مبلغ می‌شد.(جزئیات بیشتر)

گزینه‌های محتمل تصدی وزارت علوم

آخرین اخبار حکایت از معرفی وزرای دولت چهاردهم تا اواخر این هفته یا شنبه آینده به مجلس دارد و قرار است پس از آن درطول یک هفته، برنامه وزرا در کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد تا درنهایت رای نمایندگان در صحن علنی، تکلیف اعضای هیات دولت چهاردهم را مشخص کند.

پرداخت معوقات حق التدریس اعضای هیات علمی /دانشگاه علامه‌ در بین ۱۰دانشگاه برتر از نظر فعالیت‌های فرهنگی/ اعضای هیات امنای سازمان ملی سنجش معرفی شدند

گمانه‌زنی‌های مختلفی درباره وزرای دولت جدید تاکنون مطرح شده اما در بین وزارتخانه‌ها، کمتر به گزینه‌های وزارت علوم پرداخته شده است.

تنها اظهارنظر رسمی از سمت کمیته‌های انتخاب وزرا مربوط به غلامرضا ظریفیان است که هفتم مرداد گفت بررسی گزینه‌های پیشنهادی برای وزارت علوم توسط کمیته موردنظر به پایان رسید و از بین ۱۲۰ گزینه ۱۵ نفر به شورای راهبری دولت چهاردهم معرفی شدند. او گفته در مرحله بعدی از میان آنها، شورا سه تا پنج نفر را انتخاب کرده و به رئیس‌جمهور معرفی می‌کند.(جزئیات بیشتر)

اخذ مجوز ۴ پژوهشکده و یک پژوهشگاه در دانشگاه علوم پزشکی همدان

 محمدمهدی مجذوبی با اشاره به این امر که مراکز تحقیقاتی، پژوهشکده و پژوهشگاه دانشگاه درگذشته ساختارمند نبودند، تصریح کرد: امکان کار اجرایی و سازمانی به دلیل آنکه این مراکز مصوب وزارت بهداشت وجود نداشت در همین خصوص مدارک ۴ پژوهشکده به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارسال شد و در نهایت با تلاش و پیگیری مسئولان دانشگاه علوم پزشکی همدان مجوز این ۴ پژوهشکده مورد تأیید قرار گرفت.

وی تشریح کرد: در حال حاضر ۶۰ گروه آموزشی و متناسب با آن ۲۰ مرکز پژوهشی و تحقیقاتی و در دانشگاه علوم پزشکی همدان فعال است، هم چنین در دانشگاه علوم پزشکی همدان ۱۱ دانشکده و ۴ پژوهشکده وجود دارد که دراین‌خصوص و ایجاد پژوهشکده جز دانشکده‌های پیشرو هستیم.(جزئیات بیشتر)

فرصت دوباره به داوطلبان کنکور برای مشاهده سوابق تحصیلی

فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا روز سه‌شنبه 16 مرداد 1403 تمدید شد.

به گفته سید علی جعفری رئیس گروه برنامه‌ریزی مرکز ارزشیابی وزارت آموزش‌وپرورش، داوطلبان کنکور باید هر چه سریعتر با مراجعه به سامانه جامع آزمون سراسری به آدرس my.sanjesh.org سوابق تحصیلی خود را بررسی و تعیین وضعیت کنند. در غیر این صورت نمره کل سابقه تحصیلی برای مراجع مربوطه ارسال نخواهد شد.

در صورت بروز مشکل در مشاهده سوابق تحصیلی، با شماره پشتیبانی 02154914 تماس گرفته شود.

مراحل جهت مشاهده سوابق تحصیلی بدین شرح است:(جزئیات بیشتر)

تصویب طرح توانمندسازی استعدادهای برتر حوزه‌های علمیه

 حجت‌الاسلام محمدمهدی راستگو به بیان جزئیات طرح توانمندسازی استعدادهای برتر حوزه‌های علمیه پرداخت و اظهار کرد: این طرح به منظور ارتقای سطح علمی، معنوی و مهارتی نخبگان و استعدادهای برتر تصویب شده است.

وی افزود: بعد از شناسایی استعدادهای برتر طلاب جوان که زیر ۴۰ سال هستند، عملیات توانمندسازی آنها در چند عرصه برنامه‌ریزی شده و اجرا می‌شود.

وی گفت: یکی از این عرصه‌ها، دانشی و علمی است که دو بخش دارد و بخش نخست آن توانمندسازی دانشی تقویتی ویژه دروس نظام آموزشی است. به این صورت که بعضی از نخبگان و استعدادهای برتر ممکن است در یک درس ضعیف باشند و برای تقویت آن درس برنامه‌ریزی می‌شود. بخش دوم توانمندسازی دانشی و علمی تکمیلی است. در این بخش رشته‌هایی که جزو برنامه نظام آموزشی حوزه نیست اما برای طلبه لازم است که بداند، در برنامه توانمندسازی قرار می‌گیرد.(جزئیات بیشتر)

برگزاری آزمون وکالت در زمان مقرر در هاله‌ای از ابهام

 اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) پیش از این اعلام کرده بود که بر اساس توافق انجام شده میان این اتحادیه و سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور و در راستای اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مصوب سال 1401، آزمون پذیرش کارآموزی وکالت سال 1403 روز پنجشنبه 17 آبان ماه سال جاری به صورت سراسری در کشور برگزار می‌شود.

اما نکته عجیب در این است که سازمان سنجش آموزش کشور در پاسخ به سؤال درج شده در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات پاسخ داده؛ هیچ قراردادی با اسکودا برای برگزاری آزمون وکالت منعقد نشده است.(جزئیات بیشتر)

چالش اساتید با تجربه در برقراری ارتباط با دانشجویان جدید

به نقل از سازمان بسیج اساتید کشور، محمدباقر خرمشاد، در دوره دانش‌افزایی و توانمندسازی مسئولین و اعضای شورای بسیج اساتید کشور(چالش ها و فرصت ها؛ رویکردها و راهبردها) که در مشهد مقدس درحال برگزاری است، با اشاره به چهار مرحله تاریخی شکاف سنت و تجدد در ایران، در پاسخ به سوال درباره مهم‌ترین مسائل سیاسی و فرهنگی دانشگاه‌های امروز ایران چیست اظهار کرد: مهم ترین مسئله جامعه ایران و دانشگاه هفت مسئله است.

وی افزود: مسائل دانشگاه‌ها جدای از مسائل جامعه نیست و تابعی از مشکلات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور هستند که البته برخی از این مسائل در دانشگاه‌ها قدرت و قوت بیشتری دارند.

دبیر سابق شورای راهبردی روابط خارجی تصریح کرد: به نظر من اولین و مهم‌ترین مسئله‌ای که بر سایر مسائل سایه انداخته، "شکاف سنت و تجدد" است. این شکاف از دیرباز در ایران وجود داشته و در سال‌های اخیر فعال‌تر و عمیق‌تر شده است. این شکاف در عرصه‌های فرهنگ، اجتماع و سیاست بازسازی شده و خود را نشان می‌دهد.(جزئیات بیشتر)

قهرمانان دارای مدال المپیک بدون کنکور در دانشگاه پذیرفته می‌شوند

عبدالرسول پورعباس سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور با تبریک افتخارآفرینی و کسب مدال توسط مبینا نعمت زاده، دختر سرفراز و قهرمان ایران اسلامی و محمدهادی ساروی و امین میرزازاده پهلوانان بااخلاق و جسور کشورمان تأکید کرد: بر اساس مصوبه جلسه 106 مورخ 12 اسفند 1365 شورای عالی انقلاب فرهنگی، تمامی قهرمانان ورزشی دارای مدال طلا، نقره و برنز مسابقات المپیک، جهانی و آسیایی می‌توانند بدون شرکت در آزمون در رشته علوم ورزشی ادامه تحصیل دهند و این عزیزان باید درخواست خود را از طریق کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارائه کنند.(جزئیات بیشتر)

نحوه بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان

 پذیرفته‌شدگان دومین آزمون استخدامی فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان 70 درصد و بالاتر از 17 تا 21 ماه جاری فرصت دارند مدارک مربوطه را در سامانه استخدامی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بارگذاری کنند.

براین اساس، مدیریت توسعه سرمایه انسانی دانشگاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد با توجه به اعلام نتایج دومین آزمون استخدامی فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان 70 درصد و بالاتر سال جاری که از طریق سایت جهاد دانشگاهی کشور اطلاع‌رسانی شده است، پذیرفته‌شدگان می‌توانند مدارک خود را در سامانه استخدامی دانشگاه بارگذاری کنند.(جزئیات بیشتر)

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
افسردگی احتمال بقای مبتلایان سرطان سینه را کاهش می‌دهد
پرداخت معوقات حق التدریس اعضای هیات علمی /دانشگاه علامه‌ در بین ۱۰دانشگاه برتر از نظر فعالیت‌های فرهنگی/ اعضای هیات امنای سازمان ملی سنجش معرفی شدند
مذاکره عجیب پرسپولیس؛ روبرتو کارلوس هم بود، می‌آمد!
عکس یادگاری مدال آوران کشتی فرنگی روی رود سن | عکس
استوری احساسی محمد بنا برای حسن یزدانی | عکس
استقلال نکونام تا دندان مسلح!
آخرین جزئیات از وضعیت وزیران پیشنهادی دولت پزشکیان
صعود بیت‌کوین/ آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
خبر مهم مشاور رهبر انقلاب درباره تنبیه شدید اسرائیل +جزئیات
حسن یزدانی به خط پایان رسید
گاریدو شخصا مجوز مذاکره با یک بازیکن را گرفت
خبر بسیار خوب برای گرمایی‌ها ؛ گنبد گرمایی از ایران رفت؟
تهران-نجف ۱۴ میلیون تومان شد
گزینه‌های محتمل تصدی وزارت علوم
اعلام زمان چهل و دومین جلسه حراج شمش طلای مرکز مبادله
کوچک‌ترین کامپیوتر اپل راهی بازار می‌شود
محدودیت دامنه نوسان بورس ادامه دارد
این سمعک با هوش مصنوعی کار می‌کند
دفاع جانانه میهمان بی بی سی از ایران
دستور رهبری برای مجازات شدید اسرائیل، اجرایی خواهد شد
اعتراف رقیب حسن یزدانی؛ این پیروزی برایم شیرین نیست
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top